http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
REDAKCJA
URZĄD
WŁADZE
PRAWO LOKALNE
Statut
Uchwały Rady Gminy VIII kadencji
Uchwały Rady Gminy VII kadencji
Uchwały Rady Gminy VI kadencji
Uchwały Rady Gminy V kadencji
Uchwały Rady Gminy IV kadencji
Protokoły
Strategia rozwoju
Zag. przestrzenne
Gosp. komunalna
Budżet
Jednostki pomocnicze
Pomoc publiczna
Inne
GOSPODARKA
MOJA SPRAWA
INNE
OŚWIADCZENIA
SZUKAJ
INSTRUKCJA OBSŁUGI
DZIENNIK PODAWCZY
STATYSTYKA
PRZETARGI
Wybory samorzadowe 2018


 
Uchwały Rady Gminy IV kadencji 
PRAWO LOKALNE
 
data publikacji:  06-10-2003 | 00:00
data ostatniej modyfikacji:  06-10-2003 | 00:00
Nr XI/66/03 w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy na rok 2004 06.10.2003

U C H W A Ł A Nr XI/ 66 /03
Rady Gminy Ł a b o w a
z dnia 29 sierpnia 2003 roku

w sprawie: procedury uchwalania budżetu gminy na rok 2004

Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku – o samorządzie gminnym /tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późń.zm./ Rada Gminy Łabowa u c h w a l a następująca procedurę uchwalenia budżetu gminy na rok 2004:

& 1

1. Wójt Gminy w terminie do 15 września br. ustali terminy składania:

1/ wniosków do projektu uchwały budżetowej przez rady sołeckie, organizacje społeczno – polityczne, podmioty ubiegające się o dotacje a także samych mieszkańców poprzez uchwały zebrań wiejskich,

2/ planów rzeczowych zadań oraz projektów planów finansowych przez dyrektorów i kierowników jednostek budżetowych i gminnych jednostek kultury ,

3/ opracowań wycinków projektu budżetu przez stanowiska pracy urzędu gminy,

2. W tym samym terminie Wójt Gminy winien określić wielkość środków przekazywanych do dyspozycji sołectw.

& 2

Sołectwa powinny wskazać przeznaczenie środków według własnego uznania i potrzeb.

& 3

Projekty planów finansowych , o których mowa w & 1 ust.1 pkt 2 opracowywane są przez kierowników i dyrektorów jednostek na podstawie :

  1. przewidywanego stanu zatrudnienia w roku budżetowym w oparciu o zatrudnienie w roku poprzedzającym rok budżetowy,
  2. wynagrodzeń w oparciu o wynagrodzenia obowiązujące w roku bieżącym zwiększone o ich przewidywany wzrost, 
  3. kalkulacji środków na pozostałe wydatki uwzględniającej zasady racjonalnej gospodarki tymi środkami.

& 4

Zobowiązuje się do aktywnego udziału w tworzeniu projektu uchwały budżetowej:

  1. rady sołeckie – poprzez składanie do Wójta Gminy przegłosowanych przez zebranie wiejskie wniosków o ujęcie zadań gospodarczych ,
  2. komisje rady – poprzez współpracę z zebraniami wiejskimi, radami sołecki-mi i Wójtem Gminy.

& 5

1.Złożone przez podmioty wymienione w & 1 wnioski stanowią materiały pomocnicze do opracowania projektu uchwały budżetowej i nie stanowią podstawy do ich obowiązkowego ujęcia w projekcie uchwały.

2. O ostatecznej wysokości i strukturze projektu uchwały budżetowej decyduje Wójt Gminy biorąc przede wszystkim pod uwagę:

A/ górną granicę możliwych do osiągnięcia dochodów własnych,

B/ wysokość subwencji z budżetu państwa,

C/ wielkość nadwyżki budżetowej,

D/ wielkość dotacji na zadania własne i zadania z zakresu administracji rządowej

E/ zaspokojenie najpilniejszych potrzeb mieszkańców gminy wynikają-cych z art.7 ustawy o samorządzie gminnym.

& 6

Projekt uchwały budżetowej powinien przedstawiać dochody i wydatki budżetu w sposób określony w art.124 ustawy o finansach publicznych oraz zawierać wykaz:

a/ zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych w ramach planowa- nych wydatków majątkowych,

b/ zadań remontowych
wraz z wysokością nakładów na każde z nich ,

          c/ środków do dyspozycji sołectw

& 7

Do projektu uchwały budżetowej Wójt Gminy dołącza :

a/ objaśnienia ,

b/ Informację o stanie mienia komunalnego w sposób określony w art.120 ustawy o finansach publicznych

c/ projekt planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami,

& 8

Objaśnienia do projektu budżetu obejmują:

  1. szczegółowe omówienie dochodów z poszczególnych źródeł ze wskazaniem podstaw ich obliczenia,
  2. uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków,
  3. omówienie zadań inwestycyjnych ze wskazaniem nazwy inwestycji oraz ogólnego kosztu
  4. omówienie zakresu zadań remontowych i ich uzasadnienie

& 9

  1. Projekt uchwały budżetowej Wójt Gminy przekazuje w terminie do 15 listopada br. Radzie Gminy na ręce jej przewodniczącego oraz przedkłada Regionalnej Izbie obrachunkowej w Krakowie celem zaopiniowania.
  2. Projekt uchwały budżetowej Wójt Gminy podaje do wiadomości mieszkańców poprzez wyłożenie w Urzędzie Gminy.

& 10

  1. Przewodniczący Rady Gminy po otrzymaniu projektu uchwały budżetowej kieruje go niezwłocznie do:
  2. 1/ wszystkich komisji stałych rady – w celu zaopiniowania,

    2/ organizacji społeczno-politycznych i zawodowych – celem konsultacji

  3. Komisje rozpatrują projekt uchwały i dokonują jego oceny a swoje wnioski przekazują na piśmie Komisji budżetowej; w przypadku zgłoszenia propozycji wprowadzenia do projektu budżetu nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidzianego już w projekcie komisja winna wskazać źródła jego sfinansowania
  4. Komisja budżetowa zbiera wnioski i opinie od komisji, organizacji społeczno-politycznych i zawodowych oraz rad sołeckich na piśmie a następnie dokonuje ich weryfikacji i oceny. Najpóźniej na 7 dni przed dniem sesji budżetowej przekazuje je wraz ze swoim stanowiskiem Wójtowi Gminy.
  5. Wójt Gminy opracowując ostateczną wersję projektu oprócz stanowiska komisji budżetowej uwzględnia także ewentualne uwagi Regionalnej Izby Obrachunkowej.
  6. Do wniosków, których w skorygowanym projekcie nie uwzględnił winien przygotować uzasadnienie.

  7. Wójt Gminy dokonuje także autopoprawek wynikających z decyzji Ministra Finansów lub decyzji Wojewody Małopolskiego.

& 11

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

& 12

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska