ZARZĄDZENIE Nr 151 / 04
WÓJTA GMINY Ł A B O W A
z dnia 16 września 2004 r
w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Łabowa
Na podstawie art. 33 ust. 2 i art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 4 ust. 1 i art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz.U. Nr 62, poz. 718 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1
Organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy Łabowa określa Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Łabowa stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Tracą moc:
1. uchwała nr XIV/84/95 Rady Gminy Łabowa z dnia 10 listopada 1995r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Łabowej,
2. uchwała nr XVIII/107/96 Rady Gminy Łabowa z dnia 17 kwietnia 1996r w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Łabowej,
3. uchwała Nr XXXV/202/98 Rady Gminy Łabowa z dnia 23 marca 1998r w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Łabowej,
4. uchwała Nr XIII/84/99 Rady Gminy Łabowa z dnia 14 października 1999r w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Łabowej
§ 3
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.
Załącznik do zarządzenia Nr 151/04
Wójta Gminy Łabowa z dnia 16 września 2004r
REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY ŁABOWA
Regulamin niniejszy określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy Łabowa oraz zakres działania kierownictwa urzędu oraz poszczególnych samo-dzielnych stanowisk pracy w Urzędzie.
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Łabowa,
Wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Łabowa,
Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Gminy Łabowa,
Radzie - należy przez to rozumieć Radę Gminy Łabowa,
Regulaminie - należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Łabowa.
§ 2
Urząd jest jednostką budżetową Gminy, której dochody i wydatki w całości objęte są budżetem Gminy.
Urząd jest zakładem pracy w rozumieniu przepisów prawa.
Siedzibą Urzędu Gminy jest budynek oznaczony numerem porządkowym 38 w miejscowości Łabowa.
Urząd jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od:
1/ poniedziałek 8.30 do 16.30
2/ wtorek, środa, czwartek, piątek : 7.30 do 15.30
Rozdział II
Zakres działania i zadania Urzędu
§ 3
Urząd jest jednostka organizacyjną Gminy przy pomocy której Wójt realizuje zadania Gminy:
1) własne wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990r. – o samorządzie gminnym,
2) zadań zleconych gminie z zakresu administracji rządowej a także z zakresu organizacji przygotowań i przeprowadzenia wyborów powszechnych oraz referendów,
3) zadań przejętych w drodze porozumień z organami administracji rządowej i z jednostkami samorządu terytorialnego
§ 4
W szczególności do zadań Urzędu należy:
1. przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej,
2. wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień - czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań Gminy, w tym również wykonywanie czynności kontrolnych jednostek organizacyjnych i pomocniczych Gminy,
3. zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
4. zapewnienie warunków organizacyjnych dla pracy Rady i jej komisji,
5. przygotowanie projektów uchwał rady w tym budżetu gminy, wykonywanie uchwał rady, zarządzeń Wójta, pism okólnych, regulaminów i instrukcji Wójta oraz ich realizacja ,
6. realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów gminy,
7. prowadzenie zbioru przepisów prawa miejscowego dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej,
8. wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa ,a w szczególności:
a) przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
b) prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
c) przechowywanie akt i prowadzenie w tym celu archiwum zakładowego,
9. realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako zakładowi pracy,
10. prowadzenie dokumentacji księgowej i kadrowej dla jednostki organizacyjnej gminy - Ośrodka Pomocy Społecznej
Rozdział III
Zasady funkcjonowania urzędu
§ 5
Urząd działa w oparciu o następujące zasady:
1) praworządności,
2) służebności wobec społeczności lokalnej,
3) racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,
4) jednoosobowego kierownictwa,
5) kontroli wewnętrznej,
6) wzajemnego współdziałania pomiędzy stanowiskami pracy.
& 6
1.Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań działają na podstawie i w granicach prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
2. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są obowiązani służyć Gminie i Państwu.
§ 7
1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny, z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem gminnym.
2. Wydatki na inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.
§ 8
1.Urzędem kieruje Wójt przy pomocy Sekretarza, który ponosi przed nim odpowiedzialność za realizację swoich zadań.
2. W razie nieobecności Wójta w pracy Urzędem w zakresie jego bieżącej działalności kieruje Sekretarz Gminy.
& 9
Samodzielne stanowiska pracy zobowiązane są do współdziałania z pozostałymi stanowiskami pracy w Urzędzie, a w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnej konsultacji.
Rozdział IV
Organizacja Urzędu
§ 10
W skład Urzędu wchodzą:
1. Wójt,
2. Sekretarz Gminy,
3. Skarbnik Gminy, który jest jednocześnie Głównym Księgowym Budżetu Gminy i Kierownikiem Referatu Finansowego
4. Referat Finansowy – 5 etatów
5. Radca Prawny – ½ etatu,
6. Kierownik USC oraz stanowisko ds. ewidencji ludności – 1 etat
7. Stanowisko pracy do spraw dowodów osobistych - 1 etat.
8. Pełnomocnik ochrony informacji niejawnych, spraw wojskowych, obronnych kryzysowych i ochrony przeciwpożarowej – 1 etat,
9. Samodzielne stanowisko pracy ds. organizacyjno-kadrowych i obsługi Rady – 2 etaty
10. Stanowisko pracy do spraw rolnictwa, leśnictwa, ochrony środowiska i gospodarki gruntami –1 etat
11. Stanowisko pracy do spraw geodezji, gospodarki mieniem komunalnym i obsługi biuletynu informacji publicznej - 1 etat.
12. Stanowisko pracy do spraw planowania przestrzennego i inwestycji - 1 etat.
13. Stanowisko pracy ds. zamówień publicznych i obsługi wniosków pomocowych 1 etat
14. Stanowisko pracy ds. dróg i infrastruktury drogowej - 1 etat.
15. Stanowisko pracy ds. działalności gospodarczej, przeciwdziałania alkoholizmowi, kultury, zdrowia, sportu , turystyki , promocji gminy i integracji europejskiej - 1 etat
16. Informatyk - ½ etatu. |